Clasificarea anvelopelor – tipuri de anvelope

Anvelopele reprezintă mult mai mult decât simple inele din cauciuc. Pneul este o piesă complexă de inginerie care poate veni în mai multe forme și este concepută pentru a aborda o multitudine de provocări. Există două modalități prin care tipurile de anvelope existente pe piață se pot diferenția. Prima dintre ele se referă la compusul din cauciuc, iar cea de-a doua la modelul benzii de rulare. De exemplu, e bine să știi că:

  • Anvelopele de vară sunt produse cu ajutorul unui compus din cauciuc dedicat, care oferă o aderență crescută și o manevrabilitate excelentă atât pe un asfalt uscat, cât și pe unul umed.
  • Anvelopele de iarnă asigură o aderență superioară pe suprafețele drumurilor acoperite de zăpadă și gheață, precum și drumurile umede în condiții de frig.
  • Anvelopele all season combină cele mai bune caracteristici ale anvelopelor de vară cu cele ale anvelopelor de iarnă, într-o soluție hibrid cu multe beneficii.

Dacă te interesează să afli mai multe detalii despre clasificarea anvelopelor și să descoperi ce alte caracteristici mai au tipurile de cauciucuri pe care le poți comanda de la Anvelope-Autobon.ro, află aceste informații din rândurile următoare.

Image by digital designer from Pixabay

Anvelope de vară

Anvelopele de vară au un compus din cauciuc dedicat, care oferă o aderență și o manevrabilitate excelente pe carosabil uscat sau umed. De asemenea, cauciucurile de vară au o rezistență redusă la rulare și, prin urmare, oferă un consum mai mare de combustibil și generează mai puțin zgomot la drum.

Modelul benzii de rulare al unei anvelope de vară are mai puține caneluri pentru degajarea apei, maximizând zona de contact cu șoseaua. În consecință, vehiculul are o tracțiune și o frânare superioare în lunile secetoase de vară.

Cu toate acestea, aceleași caracteristici – compusul unic din cauciuc și designul simplu al benzii de rulare – fac ca anvelopele de vară să nu fie potrivite pentru condițiile de conducere de iarnă. Când temperatura scade sub 7 grade Celsius, compusul devine dur și fragil, iar designul benzii de rulare nu poate rezista în mod adecvat la zăpadă sau gheață.

Anvelope de iarnă

Anvelopele de iarnă oferă o aderență impecabilă pe suprafețele drumurilor acoperite de zăpadă și gheață, precum și pe drumurile umede, în condiții de frig. Compusul benzii de rulare a unei anvelope de iarnă conține mai mult cauciuc natural, care nu permite întărirea pneului atunci când temperatura scade sub 7 grade Celsius. 

Image by byymee from Pixabay

Designul benzii de rulare are blocuri mai adânci care vor „săpa” în zăpadă și gheață pentru a oferi mai multă aderență. Anvelopa de iarnă are, de asemenea, o mulțime de striații care sunt excelente pentru eliminarea apei, deci pentru a atenua riscul de acvaplanare.

Cu toate acestea, anvelopele de iarnă nu ar trebui utilizate în sezonul cald. Compusul este unul mult prea moale pentru asfaltul uscat și fierbinte, ceea ce înseamnă că se va uza mai repede. Mai mult, rezistența crescută la rulare va determina creșterea consumului de combustibil, dar și producerea unui zgomot mai mare la deplasare.

Anvelope all season 

Anvelopele all season sunt ideale pentru șoferii care locuiesc în regiuni cu condiții de iarnă ușoare, adică acolo unde temperaturile scad rar sub îngheț. Anvelopele all season oferă siguranță și performanță premium. În plus, șoferii pot economisi bani și timp și pot reduce efortul necesar pentru schimbarea sezonieră a anvelopelor. Totuși, e bine să știi că anvelopele de vară și cele de iarnă sunt adaptate în mod special la condițiile relevante.

Dacă nu ești sigur cu privire la alegerea corectă a cauciucurilor, ne poți contacta, suntem încântați să te ajutăm să-ți comanzi setul de anvelope perfect pentru mașina ta! 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *